avocado οφέλη για την υγεία

Το avocado μπορεί να το έχουμε ανακαλύψει τώρα τελευταία, όμως οι ειδικοί λένε ότι είναι πραγματικά θαυματουργό σαν τροφή! Δεν φαντάζεσαι πόσο λίπος καίει αλλά και το τι ευεργετικές ιδιότητες έχει. Στα συγκεντρώσαμε όλα και σίγουρα θα μείνεις άφωνη.

Το avocado είναι αειθαλές, ιθαγενές δέντρο γνωστό και με την ονομασία βουτυρόδεντρο. Ανήκει στο γένος Περσέα οικογένεια Δαφνοειδή και ανακαλύφτηκε στις τροπικές περιοχές του Μεξικού και της Κεντρικής Αμερικής, όπου από τα αρχαία χρόνια το καλλιεργούσαν οι ιθαγενείς αφού ο καρπός του ήταν συστατικό της διατροφής τους.

Στην συνέχεια διαδόθηκε και σε άλλες περιοχές, στις Η.Π.Α., Βενεζουέλα, Κολομβία, Χιλή, Κούβα και έφτασε στο Ισραήλ και την Αυστραλία. Στην Ευρώπη έφθασε μετά τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο όταν άρχισε η καλλιέργεια του στην Ισπανία και Πορτογαλία ενώ στην Ελλάδα έφθασε στη δεκαετία του 1960.

Τι κάνει στην διατροφή σου το avocado

Ο καρπός του avocado περιέχει περίπου 70% νερό, 25% έλαια 2,5% πρωτεΐνες και 2,5% ζάχαρα. Οι λιπαρές ουσίες του βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης.Περιέχει λιποδιαλυτές βιταμίνες που δύσκολα και σε μικρές ποσότητες συναντώνται σε άλλα φρούτα, αλλά υστερεί σε βιταμίνη C.

Επειδή περιέχει μεγάλο ποσοστό πρωτεϊνών και λιπαρών με λίγα σάκχαρα θεωρείται πολύ καλή τροφή για διαβητικούς.

Πότε ξεκινήσαμε να το εντάσσουμε στην διατροφή μας

Στην Ελλάδα οι πρώτοι σπόροι ήλθαν από τις ΗΠΑ το 1910.Προσπάθειες συστηματικής καλλιέργειας ξεκίνησαν από την Κρήτη με εγκατάσταση πειραματικού οπωρώνα 14 στρεμμάτων το 1966.Τα τελευταία χρόνια μετά από την αυξημένη ζήτηση του από τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η καλλιέργειά του αναπτύχθηκε πολύ. Καλλιεργείται δε σε περιοχές της Κρήτης όπου καταλαμβάνει οπωρώνες με πάνω από 50,000 δέντρα που καλύπτουν έκταση 2,500 στρεμμάτων. Η μέση ετήσια παραγωγή είναι περίπου 1 τόνος το στρέμμα. Η καλλιέργειά του αποδίδει αρκετό κέρδος.

2 μεγάλα οφέλη που μας δίνει το avocado

Απώλεια βάρους

  • Η ομαλή και κρεμώδης υφή του avocado, περιέχει 6 – 7γρ φυτικών ινών (1/2 μεσαίου μεγέθους αβοκάντο).
  • Το πλούσιο περιεχόμενο σε ίνες μπορεί να σας βοηθήσει να αισθανθείτε χορτάτοι γρηγορότερα και για μεγαλύτερο διάστημα.Επιπλέον, το 75% του λίπους του είναι ακόρεστο και αυτό το καθιστά σπουδαίο υποκατάστατο τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά καθώς και σε ελαϊκό οξύ. Έτσι λοιπόν να βοηθά στην ενεργοποίηση του κέντρου κορεσμού του εγκεφάλου και αισθάνεστε χορτάτοι.

Καρκίνος και avocado

  • Τόσο τα αντιοξειδωτικά όσο και τα αντιφλεγμονώδη που εμπεριέχονται στο αβοκάντο το καθιστούν ικανό να καταπολεμήσει κάποια είδη καρκίνου.Η κατανάλωση avocado επίσης, μπορεί να είναι ευεργετική κατά τη διάρκεια της χημειοθεραπείας. Οι συνεδρίες αυτές συχνά “στραγγίζουν” το σώμα από γλουταθειόνη, που είναι μία ισχυρή αντιοξειδωτική πηγή.
  • Τα αβοκάντο αποτελούν πλούσιες πηγές τόσο βιταμίνης Ε, όσο και γλουταθειόνης. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να εμπλουτιστεί ο οργανισμός και να κάνει τα υγιή κύτταρα λιγότερο ευάλωτα στην βλαβερή χημειοθεραπεία.

Κάνεις νηστεία για την σαρακοστή; 3 λόγοι για να το ξανασκεφτείς