αντιοξειδωτικά στο πιάτο μας

Πόσες φορές δεν έχεις ακούσει ότι τα αντιοξειδωτικά περνάνε από το πιάτο μας; Αυτό το τρόφιμο σε κάνει πιο νέα και αν δεν είναι από τα αγαπημένα σου -πράγμα πολύ πιθανό- τότε πρέπει να γίνει και να μπει στην διατροφή σου.

Δεν είναι και το πιο εύκολο πράγµα να καθαρίσεις µια αγκινάρα, αλλά αξίζει τον κόπο. Το λαχανικό που θυµίζει λουλούδι κάνει καλό στα νεφρά και το συκώτι, καθαρίζει το αίµα, τονώνει την καρδιά, µειώνει τη χοληστερίνη και αντιµετωπίζει αποτελεσµατικά την αρτηριοσκλήρυνση, τους ρευµατισµούς και την παχυσαρκία.

Αγαπηµένη τροφή για τους αρχαίους Έλληνες και τους Ρωµαίους, η κινάρα η σκόλυµος, όπως είναι το επιστηµονικό της όνοµα, οφείλει τις εξαιρετικές θεραπευτικές και αδυνατιστικές της ιδιότητες στα φύλλα της, που είναι ιδιαίτερα χωνευτικά και διουρητικά. Τα 100 γραµµάρια ωµής ή βραστής αγκινάρας έχουν µόλις 44 θερµίδες. Η αγκινάρα, όµως, δεν µπαίνει µόνο στο πιάτο µας με αντιοξειφωτικά αλλά και στο ποτήρι µας! Στην Ιταλία από τα φύλλα της παράγουν το λικέρ Cynar.

Αντιοξειδωτικά στο πιάτο μας μέσω της αγκινάρας

Η βασίλισσα των αντιοξειδωτικών, σύµφωνα µε µελέτη του υπουργείου Γεωργίας των ΗΠΑ. Η αγκινάρα περιέχει τα περισσότερα αντιοξειδωτικά από οποιοδήποτε άλλο λαχανικό! Μερικά από τα ισχυρά αντιοξειδωτικά της είναι η ρουτίνη, οι ανθοκυανίνες, η κυναρίνη κ.ά.

Αντικαρκινική

Το εκχύλισµα των φύλλων της µειώνει τον πολλαπλασιασµό των κυττάρων σε πολλές µορφές καρκίνου, συµπεριλαµβανοµένων του καρκίνου του προστάτη, του µαστού, της λευχαιµίας.

Αναγεννητική

Τόσο η συµβατική όσο και η εναλλακτική ιατρική παραδέχονται ότι, χάρη στην κυναρίνη και τη σιλυµαρίνη που περιέχει, η αγκινάρα είναι θαυµατουργή για το συκώτι. Σύµφωνα µε µελέτες, µπορεί να αναγεννήσει τον ηπατικό ιστό.

αγκινάρα και αντιοξειδωτικά

Χωνευτική

Τα φύλλα της αγκινάρας βοηθούν το πεπτικό σύστηµα, καθώς λειτουργούν ως φυσικό διουρητικό. Διευκολύνει την πέψη, βελτιώνει τη λειτουργία της χοληδόχου κύστης και ανακουφίζει από τα γαστρεντερικά προβλήµατα.

Αφροδισιακή

Μια παλιά ιστορία λέει ότι η Αικατερίνη των Μεδίκων έτυχε έντονης κριτικής στα τέλη του Μεσαίωνα για την αδυναµία που είχε στις αγκινάρες. Συνήθιζε να τις τρώει ακόµα και δηµόσια. Οι κουτσοµπόληδες της εποχής συσχέτισαν τις γαστρονοµικές µε τις ερωτικές της αδυναµίες, επειδή θεωρούσαν την αγκινάρα ιδιαίτερα αφροδισιακή.

Για τη χολή

Η πολυφαινόλη κυναρίνη, ένα από τα ισχυρά αντιοξειδωτικά που περιέχει ο πολτός από φύλλα αγκινάρας, αυξάνει τη ροή της χολής. Κλινικές έρευνες έχουν αποδείξει τη δραστικότητα και την ασφάλεια των εκχυλισµάτων από αγκινάρα για τη θεραπεία των ηπατικών, πεπτικών και χολικών δυσλειτουργιών και συµπτωµάτων, όπως το φούσκωµα, η έλλειψη όρεξης, η ναυτία και οι γαστρικοί πόνοι.

Οστεοπόρωση

Ιδανική τροφή για όσους κινδυνεύουν ή πάσχουν από οστεοπόρωση. Η βιταµίνη Κ που περιέχει βοηθάει στη διατήρηση της υγείας των οστών, ενεργοποιώντας την πρωτεΐνη οστεοκαλσίνη.

Κατά της τριχόπτωσης

Πλούσια πηγή βιταµινών A, B και C, καθώς και ασβεστίου και φωσφόρου, βοηθά τα ξηρά, κατεστραµµένα, θαµπά και άτονα µαλλιά. Βράσε τα φύλλα της αγκινάρας για µισή ώρα. Άφησε το διάλυµα να κρυώσει για τρεις ώρες. Σούρωσε το υγρό και κάνε µασάζ στο τριχωτό της κεφαλής. Άφησέ το όλη τη νύχτα και ξέπλυνε µε χλιαρό νερό και ήπιο σαµπουάν το πρωί. Ο χυµός της αγκινάρας βοηθά στην επιδιόρθωση των κατεστραµµένων τριχών, σχηµατίζοντας ένα προστατευτικό στρώµα πάνω στην τρίχα, αποκαθιστά τα ανόργανα συστατικά στα θαµπά µαλλιά και καθαρίζει το τριχωτό από την πιτυρίδα.

Δες και αυτό: Τι να φας για να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου – Ο δεκάλογος ευεξίας