δίαιτα FODMAP

Αν έχετε φουσκώματα και πρηξίματα, η δίαιτα FODMAP απευθύνεται σε εσάς, και μπορεί να σας σώσει αν την ακολουθήσετε ευλαβικά.

Αναλύουμε τα υπέρ και τα κατά της, ώστε να την μελετήσετε προσεκτικά και τελικά να… αποφασίσετε!

Τι είναι η δίαιτα FODMAP

Η δίαιτα αυτή στοχεύει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων του συνδρόμου ευερέθιστου εντέρου και σε ορισμένες περιπτώσεις από τη φλεγμονώδη νόσο του εντέρου. Στηρίζεται στο γεγονός ότι ο περιορισμός ορισμένων τύπων υδατανθράκων, που αφομοιώνονται και απορροφώνται ανεπαρκώς, έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει σημαντικά τα συμπτώματα όπως το φούσκωμα και ο κοιλιακός πόνος.

Ο όρος FODMAP περιλαμβάνει τους ζυμώσιμους ολιγοσακχαρίτες, τους δισακχαρίτες, τους μονοσακχαρίτες και τις πολυόλες. Όλοι οι παραπάνω είναι οι τύποι των υδατανθράκων που είναι δύσκολο να χωνευτούν και να ζυμωθούν από βακτηρίδια, προκαλώντας φούσκωμα, αυξημένα αέρια και δυσφορία.

Πλεονεκτήματα

  • Ανακούφιση των συμπτωμάτων του ευερέθιστου εντέρου
  • Βελτίωση και άλλων διαταραχών του γαστρεντερικού συστήματος

Μειονεκτήματα

  • Δύσκολη υιοθέτηση
  • Μειωμένες επιλογές τροφίμων
  • Βραχυπρόθεσμη εφαρμογή
  • Εκπαίδευση για ανάγνωση ετικετών και επιλογή τροφίμων χαμηλά σε FODMAP

Ποια τρόφιμα περιλαμβάνει η δίαιτα FODMAP

  • Φρουκτόζη (κάποια φρούτα, μέλι, σιρόπι καλαμποκιού υψηλής περιεκτικότητας σε φρουκτόζη)Λακτόζη (γαλακτοκομικά)Φρουκτάνες (σιτάρι, κρεμμύδι, σκόρδο κ.ά.)
  • *Οι Φρουκτάνες είναι γνωστές και ως ινουλίνη
  • Γαλακτάνια (φασόλια, φακές, όσπρια όπως σόγια κ.ά.)
  • Πολυόλες (γλυκαντικά που περιέχουν σορβιτόλη, μαννιτόλη, ξυλιτόλη, μαλτιτόλη, φρούτα με κουκούτσι όπως αβοκάντο, βερίκοκα, κεράσια, νεκταρίνια, ροδάκινα, δαμάσκηνα κ.ά.)

Προτεινόμενα γεύματα για την δίαιτα

  • Αυγά ανακατεμένα με σπανάκι, πιπεριές και τυρί τσένταρSmoothies με γάλα/ γιαούρτι χωρίς λακτόζη και φράουλες
  • Zυμαρικά από ρύζι με κοτόπουλο, ντομάτες, σπανάκι ή σάλτσα πέστο
  • Σαλάτα με κοτόπουλο, μαρούλι, πιπεριές, αγγούρια, ντομάτες και βαλσαμικό ξύδι
  • Τορτίγια χωρίς γλουτένη με γαλοπούλα, μαρούλι, ντομάτα, τσένταρ, μαγιονέζα, μουστάρδα
  • Σάντουιτς με ψωμί χωρίς γλουτένη ή καλαμποκίσιο με γαλοπούλα, τυρί cheddar, ντομάτα, μαγιονέζαΚέικ ρυζιού με φυστικοβούτυρο
  • Φρούτα όπως μπανάνα, φράουλα, ακτινίδιο
  • Γιαούρτι χωρίς λακτόζη με βατόμουρα ή μπανάνα ή ανανά
  • Ξηροί καρποί όπως καρύδια, αμύγδαλα, φιστίκια
  • Γάλα χωρίς λακτόζη με βρώμη

Δείτε και αυτό: Η παράξενη δίαιτα Optavia – Χάνεις βάρος συνέχεια

*Με πληροφορίες από www.mednutrition.gr