ενυδάτωση προσώπου

Έχεις ακούσει τόσα πολλά για το νερό που νοµίζεις ότι τα ξέρεις όλα! Κι όµως, υπάρχουν τόσα ακόµη να µάθεις γι’ αυτό το θαυµατουργό υγρό… Ήξερες για παράδειγμα ότι μπορείς να κάνεις ενυδάτωση προσώπου και σώματος μόνο από τροφές;

Το νερό (Η2Ο) είναι απαραίτητο για τη ζωή και την επιβίωσή σου. Όµως για να επιτύχεις µέγιστη ενυδάτωση για την καλή υγεία του οργανισµού σου, πρέπει να λαµβάνεις και την κατάλληλη ποσότητα υγρών από τη διατροφή σου.

Το νερό µπορεί να είναι θεραπευτικό και εποµένως θαυµατουργό «φάρµακο»

  • Αφυδάτωση: χωρίς υγρά (ενυδάτωση) µπορεί να αισθάνεσαι κούραση, πονοκεφάλους, µειωµένη απόδοση κ.τ.λ.
  • Βασικές λειτουργίες του οργανισµού: το νερό αποτελεί µέσο για τις περισσότερες χηµικές αντιδράσεις στο σώµα.
  • Παραγωγή υγρών
  • σώµατος: είναι το βασικότερο συστατικό στην παραγωγή σάλιου, των υγρών που λιπαίνουν τα µάτια και
  • του αρθρικού υγρού, που αµβλύνει τις αρθρώσεις, καταπραΰνοντας τις πιέσεις και τον πόνο και επιτρέποντας την οµαλή κίνησή τους.
  • Νευρικό σύστηµα: το νερό, ως βασικό συστατικό των σωµατικών υγρών, δρα ως «µαξιλάρι» για τη σωστή λειτουργία του.
  • Λειτουργία νεφρών και οµοιόσταση: Βοηθάει στην αποµάκρυνση των απόβλητων και της περίσσειας υγρών κυρίως µέσω νεφρών και στην παραγωγή ουρίας, καθώς και στη ρύθµιση της θερµοκρασίας του σώµατος µέσω της διαδικασίας της εφίδρωσης.

Το 45%-70% του συνολικού βάρους του σώµατος άλλωστε είναι νερό!

Νερό δεν λαµβάνει ο οργανισµός σου µόνο από το νερό της βρύσης ή το εµφιαλωµένο. Το τσάι, ο καφές, το γάλα, οι χυµοί των φρούτων, τα αναψυκτικά αλλά και τρόφιµα που καταναλώνεις συµβάλλουν περίπου στο 20% της συνολικής πρόσληψης υγρών.

Είναι σηµαντικό να πίνεις πιο πολλά υγρά αν έχει καύσωνα ή γυµνάζεσαι. Επίσης, στις υψηλές θερµοκρασίες κατανάλωσε τους καφέδες µε µέτρο γιατί προκαλούν αφυδάτωση, προτίµησε µικρά και ελαφριά γεύµατα, απόφυγε τα ζεστά φαγητά,
τα αλλαντικά και τα αλκοολούχα ποτά και µην ρίχνεις πολύ αλάτι. Αν όµως παρουσιάσεις συµπτώµατα έντονης εφίδρωσης, ίσως χρειάζεσαι αύξηση κατανάλωσης του αλατιού!

Περίπου τα 2/3 του σώµατός σου είναι νερό, γι’ αυτό είναι πολύ σηµαντικό να πίνεις αρκετά υγρά για να παραµένει ενυδατωµένο και υγιές.

Πως να κάνεις ενυδάτωση προσώπου και σώματος από τροφές

Η περιεκτικότητα των φαγητών σε νερό ποικίλλει – Ενδεικτικά φαγητά

  • ΣΟΥΠΕΣ
  • ΦΡΟΥΤΑ & ΛΑΧΑΝΙΚΑ
  • ΖΕΣΤΑ ΓΕΥΜΑΤΑ
  • ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ & ΠΡΟΪΟΝΤΑ
    (ψωμί, μπισκότα)
  • ΑΛΜΥΡΑ ΣΝΑΚ &
    ΕΙΔΗ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΙΚΗΣ

Κάνε σωστή ενυδάτωση προσώπου όχι μόνο από τροφές

Οι άνδρες χρειάζεται να πίνουν καθηµερινά 2 λίτρα ή 5 µπουκαλάκια νερό, ενώ οι γυναίκες 1.600 ml ή 3-3,5 µπουκαλάκια. Οι χυµοί φρούτων, λαχανικών και τα smoothies ενυδατώνουν τον οργανισµό και είναι πλούσια πηγή θρεπτικών συστατικών (βιταµίνες, µέταλλα κ.λπ.) –συνιστώµενη ηµερήσια ποσότητα: 5-6 µερίδες. Μια καλή ενυδατική πηγή είναι και το γάλα. Ανάλογα µε την ηλικία και τις ανάγκες σου,
µπορείς να καταναλώνεις καθηµερινά 2-3 µερίδες γάλα και γαλακτοκοµικά. Προτίµησε αυτά µε τα χαµηλά λιπαρά αν είσαι ενήλικας.

Να καταναλώνεις µέτρια ή σπάνια…

Τσάι Ή καφέ

  • Μην ξεπερνάς τα 3-4 φλιτζάνια/ηµέρα.
  • Σε µέτριες ποσότητες, η καφεΐνη δεν επηρεάζει την εφίδρωση.
  • Αν είσαι έγκυος, µην πιεις περισσότερο από 200 mg καφεΐνης την ηµέρα (περίπου 2 κούπες στιγµιαίου καφέ ή περίπου 2,5 κούπες του τσαγιού).
  • Με µέτρο τα ζεστά ροφήµατα (τσάι από βότανα, σοκολάτα) και το ζυµωµένο ποτό.
  • Αντικατάστησε τη ζάχαρη µε µέλι στα αφεψήµατά σου.

Αναψυκτικά

  • Αποτελούν πηγή νερού αλλά περιέχουν ζάχαρη. Οπότε, εάν τα καταναλώνεις συχνά, ενδεχοµένως να βλάψεις την υγιεινή των δοντιών σου και να πάρεις βάρος.
  • Επίσης, όσα περιέχουν φωσφορικό οξύ περιορίζουν, σε συχνή κατανάλωση, την απορρόφηση θρεπτικών συστατικών από τον οργανισµό σου.
  • Να προτιµήσεις τα light.

Αλκοόλ και ενυδάτωση προσώπου και σώματος

Ποτά υψηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ, όπως κρασιά και άλλα οινοπνευµατώδη, δεν είναι η καλύτερη επιλογή για να µείνεις ενυδατωµένος, αφού αυξάνουν την ποσότητα του νερού που χάνεται στα ούρα.

Δες και αυτό: Είσαι σίγουρη ότι πλένεις σωστά το πρόσωπό σου; Τα λάθη που όλες κάνουμε

Από τον Δηµήτριο Μπιτσάνη, MMedSci, MSc, PhD, Rnutr, βιοχηµικό διατροφολόγο-κλινικό διαιτολόγο